Presseomtale af din virksomhed er en hurtig og effektiv genvej til at få nye kunder. Især hvis din historie bliver bragt i de medier, som dine potentielle kunder følger med i.
Måske tænker du, at det er svært at få presseomtale? Eller at din virksomheds historie alligevel ikke er så interessant, så hvorfor overhovedet forsøge?
Her kommer to gode nyheder til dig, der har tænkt sådan:
- Det er gratis at få redaktionel medieomtale (men det koster lidt at få min hjælp til PR og pressearbejdet)
- Alle virksomheder har en god historie, der er værd at fortælle. Det handler blot om at finde frem til vinklen, relevansen, mediet og timingen (det er min spidskompetence)
Når jeg møder iværksættere, enkeltmands-selvstændige og ledere af mindre virksomheder, møder jeg superdedikerede mennesker, der brænder for deres passion og deres forretning.
Måske kan du også genkende dig selv i denne beskrivelse: Du har supertravlt med drift og økonomi og brænder for kundebetjening, udvikling og salg. Markedsføringen synes du endelig, du har fået styr på, selv om du nok synes, den er lige lovlig dyr. Og nå-ja, så ryger det dér pressehalløj nederst på to-do-listen.
Men hør lige her: Selv om du måske allerede har en SEO-optimeret hjemmeside og annoncer på sociale medier, nyhedsportaler og i printmedier, så er PR stadig et supereffektivt og billigt supplement til din markedsføring. Og måske endda en billigere genvej til nye kunder end traditionel markedsføring.
For PR kan noget, som produktlovprisninger, skarpe priser og blinkende webbannere ikke kan: Presseomtale kan sætte ansigt og følelser på din forretning. Husk på at mennesker handler med mennesker.
En pressemeddelelse eller et pressepitch kan målrettes helt specifikke medier, hvis læsere og brugere er nærmest identiske med dine potentielle kunder. God presseomtale udbygger din virksomheds troværdighed og goodwill blandt dine kunder og interessenter. Det gør annoncer ikke.
Med mine erfaringer som både journalist og pressekonsulent kan jeg hjælpe dig og din virksomhed med at komme i de medier, der er mest relevante for dig.
Og fordi jeg også brænder for at skabe vækst, har jeg skruet et særligt Opstarts-PR-tilbud sammen til iværksættere og SMV’er. Det består af:
- 1 pressemeddelelse eller 1 pressepitch:
- Skrevet og vinklet til det mest relevante medie for lige netop din virksomhed
- 1 LinkedIn-opslag eller 1 Facebook-opslag med link til presseomtalen:
- Boostet for 300 kr. mod en specifik målgruppe af dine potentielle kunder
Samlet PR-pakke-pris: 3995 kr. ex moms.
Kontakt mig i dag og lad os få din historie ud over rampen!
Del gerne indlægget - vælg platform!
KommunikationsCamperen rykker ud i hele landet
KommunikationsCamperen rykker ud i hele landet 2. januar 2024 starter KommunikationsCamperen op igen! Fra denne dato er jeg klar til med kort varsel at rykke ud til kommuner, regioner, styrelser mm. i
Havde verden været en anden
Havde verden været en anden Af: Bjørn Voldbjerg Sørensen I dag er det 80 år siden, en enkeltstående begivenhed under Anden Verdenskrig faldt ud på præcis en sådan måde, at den kan
Verdensmålswashing – en pin med spin
Verdensmålswashing - en pin med spin En ny PR-bølge skyller ind over danske virksomheder, offentlige instanser og politikere. Du kan se den i reversen på mangt et jakkesæt – både på ministre i
Fra trælastchef til LinkedIn-ekspert på ét år
Historien om LinkedIn-fænomenet Giovanni Nieses karriereskift er et skoleeksempel på vellykket personlig branding. Men det er også en fortælling om angst, mod og autenticitet. Om at ”pay it forward” – og om at
Kom i medierne og få nye kunder i din forretning
Presseomtale af din virksomhed er en hurtig og effektiv genvej til at få nye kunder. Især hvis din historie bliver bragt i de medier, som dine potentielle kunder følger med i. Måske tænker
Jeg gæsteblogger på danskekommuner.dk
Jeg har fået æren af at være gæsteblogger på Nyhedsmagasinet Danske Kommuners hjemmeside. Her har jeg fået et hjørne, der hedder Guldkanten kalder, kræver og kappes. Her blogger jeg om våbnene i kommunernes